.

14 år till salu

Kategori:

hej, idag så var det uppspelning för musikalen på vår skola :) skit bra! alla var så duktiga.
haha men Julia är för söt,<3
asså ljudet krångla lite i början ,så när hon var bakom scenen sa hon "asså detta är så pinsamt!" sen ba"OOOJ" och då hade dom fixat ljudet, och alla börja as garva ;D haha sötnos<3
och Viktoria var på skolan idag!! ååh va jag saknat dig gumman!<3
hihi nu tror nog alla att jag älskar mina lärare som slutar :) men det är bara henrik och viktoria som är såååå speciella! <3 saknat henne sjuk sjukt mkt! <3
-
men nu ska jag iaf sätta på lite musik,ta en kopp kaffe och läsa lite till i boken "14 år till salu".
asså gud va den är hemsk! alla borde verkligen läsa den. det handlar om en 14årig tjejj och hennes kompis som vill ha pengar. så dom börjar hora. men hennes kompis jenny slutar efter en gång, men tessan fortsätter! och gamla äckliga gubbar börjar följa efter henne och slår henne åå så :((
*ett uttag ur boken*

Det tog bara några sekunder efter att Mats hade slängt ner mig på
mage i sängen innan mitt underliv brann som en flammande valborgsmässoeld.
en tom vinflaska.
upp.upp.upp. hårdare. smärtans vansinne. upp,ända tills det
tog stopp i mig.
en spottfontän nådde mitt öra.
- det tycker du är skönt va?
Mats drog ut vinflaskan , den höll när den med ett ihårligt klong
rullade ner på min begia linoleteummatta.
-och det här?
ett stön, från honom eller från mig?
jag vet fortfarande inte vad han använde.
något vasst,det skar som en svetsmaskin i mig.

Tessan, nu eller aldrig...






Hemskt!
och detta är då verklighet. tessan är nu 23år och berättar allt detta som hände henne när hon var 14år.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: